FREDRIKA

Nu har jag kommit hem från en heldag i Fredrika.
Vi åkte vid nio på morgonen och jag övningskörde (=D) dit. gick jättebra! framme i Fredrika så var min moster (Kattis), hennes man Jens, Jens föräldrar från tyskland Heinz och Marga och såklart våran familj.
sofia skulle vara med i en springtävling där hon kom tvåa, grattis till henne! 


Lite senare åkte jag, Kattis, Jens och hans föräldrar iväg och badade med 2 av deras hundar, Solo och Tor där de busade och lekte. Man blir så glad av att titta på hundar och springer runt och är lyckliga.


När jag var mindre brukade jag alltid åka till Kattis och Jens så fort jag hade lov. De bor i en by som heter Kallbo, mitt emellan Sorsele och Arjeplog, och de två är de enda invånarna, förutom deras djur vill säga. Man kan nästan säga att de lever lite gammaldags, försöker klara sig på vad de kan odla och föda upp. Just nu har de 4 hundar, jag tror alla är vallhundar, ca 40 getter och får, 2 hästar, 2 kor och några katter. Jens kör motorcykel till hagen där korna går på bete på sommaren för att mjölka 2 gånger per dag. Ena hästen använder de till jordbruk, och andra är en liten ponny som de har för sällskap. Jordbrukshästen är en korsning mellan Shirehäst och Tinker, två väldigt stora raser där shirehästen är världens största hästras! Så jag kan tänka mig att det är en häst, som man kan kalla häst. 
Jag har säkert glömt nåt, men det jag ville komma till var att jag fick ett erbjudande. Om jag kom till dom under en vecka och hjälpte till att slå hö med hästarna, så skulle jag få en bil av dom, deras Nissan Sunny! Självklart tackade jag ja. Jag som tycker att det är ett nöje att bara fara dit och få mysa och ta hand om djuren =) så jag ska dit nästa vecka någon gång. 
som ni kanske vet så har jag funderat på att köpa en systemkamera, och lyckligtvis nog så har Jens hållt på med det, så nu har jag värsta läraren! =D 

Jag och pappa for hem tidigare från mormor och for sedan till farmor och farfar ett tag. fick titta på ett köksbord till lägenheten som farmor hade. Det var i perfekt storlek och allt, men lite fult. Men jag kom på att man kan lägga nån stor duk över det så då syns den inte! Måste bara höra vad Sandra tycker om det.
Haha och ett citat av farmor när hon fick reda på det där om bilen.
"Alltså Frida, du är ju värsta lyxliraren!"


Kommentarer
Postat av: Jennie

Frida ! Ja det var det minsann, vad har du för dig numera?!



Oj gud vad sofia har blivit stor!

2008-07-14 @ 00:14:48
URL: http://jenniecarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0