skogsnolia

idag var första dagen på sommarjobbet. jag skulle sitta i en entre på skogsnolia, och när jag fick veta det lät det inte så taggande, men ack så fel jag hade! 
dagen började med att väckaren ringde 6.45 och jag klädde på mig och drack lite kaffe och åt en macka. sedan var det bara att ta moppen till hörnefors. framme på skogsnolia så kom jag till en entre, men det var tomt där. jag väntade ett tag, men det var bara människor som gick ut och in, men ingen som verkade skulle jobba där. så jag bestämde mig för att gå till den andra entren och där var alla, och till min glädje, Jessika! där fick vi jättecoola tröjor och västar som vi skulle ha på oss, och sedan fick jag och Jessika sitta tillsammans i ett såntdär "entrebås". efter kanske 40 minuters arbete så kommer en kvinna springandes och ber mig ringa ambulansen, för det är en man som hade blivit påkörd. han låg kanske 20 meter ifrån oss. när jag väl hade letat fram min telefon, så var det redan en annan som hade ringt. men iallafall så var det en parkeringsvakt som hade blivit påkörd, men jag tror inte det var så jätteallvarlig, som tur var.
vi bjöds på lunch och det blev fläskfile med potatissallad, supergott!
det var även en man, som var kanske runt 60-70 år som sa till mig, när han gick förbi "du, ring mig sen" man ba "EEEHEHE..." det var även ett fyllo som hade slarvat bort sin biljett men han hittade den tillslut och jag och Jessika fick en ölburk som vi skulle panta, haha!
men i vilket fall som helst så var det väldigt roligt!

och imorrn är det fredag den 13.. OCH JAG SKA TILL TANDLÄKAREN! det bådar inte gott.. 
men nu tror jag att jag ska städa mitt rum, och få det jättesnyggt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0