helikopteråkning

idag var det sista dagen på skogsnolia, och det började med att jag försov mig. varför är jag inte förvånad? iallafall så kom jag inte så jättesent för mamma skjutsade mig. 
sedan, strax efter 9, då nolia öppnade, så kom en man som inte hade något passerkort som vi kunde se, så vi bad han visa det. han var norrman och stressad och sa att han hade glömt det. vi hade fått direktiv att inte släppa in någon utan kort, så vi sa det. han förklarade att han var pilot för helikoptern som flög ovanför området. så jag och jessika sa, "vi släpper in dig om vi får åka helikopter" lite skämtsamt och släppte in han. efter några timmar så kom det en annan man, utan passerkort och han var i från samma ställe, och vi sa samma sak till han + att vi hade släppt in piloten. då sa han att vi kunde komma till deras monter, så skulle dom se vad dom kunde göra. så några timmar senare så gick vi till dom och pratade med en man som stod utanför helikoptern. han sa åt oss att vi skulle gå till piloten och prata med han, så vi gjorde det. därefter skickade han oss till chefen, och då var det en man som följde med oss och sa till han "dom här tjejerna släppte in piloten, och de undrar om dom kan få åka en sväng?" chefen tänkte till och bad oss sedan om ett telefonnummer som han kunde nå oss på, så då skulle han ringa om det fanns tid...
och ungefär en timme senare ringde han! vi sprang till dom igen och vips så satt vi i helikoptern! =D





Kommentarer
Postat av: Sandra

fan vad kul att åka helikopter:D söt bild på er :)

2008-07-18 @ 16:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0