Smygfilmning

nu har jag visst inte bloggat på ett tag, så det är väl dags nu.
i helgen fick jag reda på att jag hade fått sommarjobb, och två stycken tom. så nu ska jag jobba 3 veckor ibörjan av sommaren och 3 i slutet. jag har även tänkt att klämma en i resa till christine mellan skolavslutningen och innan jag börjar jobba. det ska bli kul!

jag är så sjukt skolless nu så det är inte sant. och det känns som om vi har allt nu i slutet. ett hemprov i svenska och tyskaläxa som ska in imorn. sedan har jag 3 nationella prov nästa vecka. vi har även påbörjat ett grupparbete i svenska som verkar jättekonstigt. det enda som är roligt är att jag, natalie, martina och robin gör ett grupparbete i engelska. vi fick göra arbetet hur vi ville, men det skulle handla om sveriges kultur. och eftersom svenskar sägs vara väldigt blyga mot främlingar så tänkte vi kolla om det stämde. robin och natalie var två ungdomar från ryssland som heter sergej och laika/svetlana. sedan gick vi runt ute och robin (sergej) gick fram till främlingar och började prata med dem samtidigt som natalie filmade deras reaktioner. eftersom robin var bäst på att härma den ryska accenten så pratade han mest och natalie smygfilmade. vi frågade faktiskt om vi fick filma dem medans vi "intervjuade" dem, men de flesta sa nej så vi smygfilmade, som sagt. det jag och martina gjorde var att vi stod bakom en buske eller skylt och dog av skratt. men vi ska iaf redigera filmen. 
men nu måste jag återgå till antikens grekland....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0